Kapama private game reserve - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu Kapama private game reserve - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

Kapama private game reserve

Door: heleen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

02 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Kapama private game reserve, 2 augustus.
Vandaag hebben we afscheid genomen in rissington inn te hazyview. Vervolgden onze reis naar het noorden richting hoedspruit. Bij aankomst bij dit prive park werden we begeleid naar de kapama river lodge. Wauw wat een complex! Valt echt niet te beschrijven hoe mooi, hoe luxe, hoe groot, gewoon midden in de bush. We hebben volpension: ontbijt, lunch, hightea, diner en dan ook nog eens 2 game drives. Enige nadeeltje voor de ochtendsafari moet je om 05.30 uur opstaan. Maar goed dat is verder niet zo erg. Kunnen we de hele dag nog genieten van alle luxe. Weet wel zeker dat we bij thuiskomst met z'n allen op dieet moeten. Bij aankomst konden we meteen naar de kamers en om 13.00 uur naar het lunchbuffet. Niet normaal hoe uitgebreid dit was. Van 14.00 tot 15.00 uur hebben we even zitten/liggen chillen aan het zwembad. Hoewel het buiten misschien wel 30 graden was, was het water ijskoud. Komt denk ik door de koude nachten hier want de temperatuur daalt hier wel tot 5-6 graden boven 0. Om 15.00 uur ons omgekleed voor de game drive maar eerst hadden we om 15.30 uur nog high tea. Om 16.00 uur startte de game drive. Er stond niet 1 jeep maar wel 10 te wachten op de gasten. Wij moesten bij Clement ons melden. Wat een luxe jeeps. De safari van 3 uur lang begon. We zagen giraffen, impala's en toen ... niet te geloven ... een hele kudde olifanten met baby olifantjes. Ze staken gewoon de weg over en de ranger nam ook alle tijd. 1 Volwassen olifant kwam recht op kelly in de jeep af, maar liep verder door net achter de jeep. De ranger riep nog "niet bewegen, niet schreeuwen". Vervolgens weer wat zwijntjes, zebra's gezien en een nhyala, soort impala. Het werd schemerig en ook koud. Gelukkig gaf de tracker (degene die voorop de jeep zit en de beesten spot) ons dekens. Opeens stonden er 3 leeuwinnen op de weg, op de loer naar een kudu. Hadden geen oog voor ons, maar wachtten op hun prooi. Wij konden ze op 1m afstand gewoon zien en fotograferen. Aan het einde van de game drive stopten we nog om even de benen te strekken en een drankje te nemen en wat zoutjes/nootjes. De tracker had nu een schijnwerper nodig om dieren te kunnen spotten. De maan scheen en we zagen nog 2 welpjes, kudde buffels en nog eens zebra's. Om 19.00 uur terug, snel douchen voor het dinerbuffet om 19.30 uur. Bij de boma, kampvuurtje, waren de tafels al gedekt. Wederom een enorme keuze. Nu niet te laat slapen. Om 05.30 uur worden we gewekt.

• 03 Augustus 2014 - 09:41

Thijs Verhorstert:

Hoi vakantie vierders.

Zo te lezen alle verhalen van jullie is het bijna topsport wat jullie daar doen.
    In een relatief korte periode heel veel zien.
    En wat voor dingen die zie je hier nog niet in de dierentuin.

Nou nog veel wilde dieren spotten en ook natuurlijk lekker eten en drinken he !!!

Groetjes Thijs en familie.