sani pass tour - Reisverslag uit Himeville, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu sani pass tour - Reisverslag uit Himeville, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

sani pass tour

Door: heleen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Himeville

Vanochtend vroeg opgestaan voor ontbijt. Gelukkig belde de manager naar major adventures dat de gids ons bij ons hotel op moest pakken. Warren, hij noemt zich prince warren omdat hij dezelfde achternaam heeft als de koning van swaziland heette ons welkom in de 4x4 wagen met nog 2 duitse gasten.na enkele minuten stopte de beschaafde wereld en ging het verder over keienwegen de drakensbergen in richting lesotho; african massage noemde warren het. Super mooi weer, veel zon maar wel steeds kouder en een enorm harde wind. Antilope, bavianen, dassen, ezeltjes en vele mooie afrkaanse vogels gezien. Niet gedacht dat vogels zo interessant konden zijn. Echter ook cultuurshock. Na grens Zuid-Afrika kwamen we 8 km in gebied niemandsland en toen lesotho! Dus 2x paspoortcontrole gehad, kleinhokje waar je je moest melden en een stempel in het paspoort kreeg. Lesotho is geheel anders! Rotsen, keien en dorre heuvels cq bergen. Wat een armoe, kindjes met dekens om bedelend om wat geld. Maak je een foto dat mag maar geef wel wat geld. Uit dankbaarheid beginnen ze meteen te zingen. In een hutje bij een vrouwtje zelfgemaakt brood mogen proeven (heerlijk) en een of ander zelf gemaakt drankje. Uit beleefdheid geproefd maar niet veel.... terugweg begon en bij de grens bij de hoogste pub (bar) op2874 m een heerlijke lunch gehad. Na ca. 6 uur waren we weer terug, hadden zelfde weg, moe maar met een onbeschrijflijke herinnering terug bij ons sani pass hotel. Morgen op weg naar shakaland.

• 24 Juli 2014 - 18:52

Sandra:

Door jullie geweldige verhalen beleef ik een van de mooiste landen ter wereld weer helemaal mee! Maximaal genieten daar, dan doe ik dat hier van jullie verslagen!