Verslag van gister, bezoek wk stadion Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu Verslag van gister, bezoek wk stadion Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

Verslag van gister, bezoek wk stadion Durban

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

24 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Woensdag 23 juli
Een nieuwe dag, heerlijk geslapen in het Riverside hotel. Vanmorgen niet al "te vroeg" opgestaan en om circa 9:00 uur ontbeten bij het hotel. Lekker ontbijtje gehad! Na het ontbijt zijn we ons klaar gaan maken om naar het stadion van Durban te gaan, waar ook het WK voetbal in 2010 is gehouden. Daar hebben we nog even op een terrasje gezeten en toen met een gids een priverondleiding in het stadion gehad. Van tribune tot op het veld staan en van kleedkamers tot een kijkje in de presidentiële suite allemaal mogen mee maken. Nu kun je ook vanaf de arc bunjeejumpen en een bigswing boven het veld maken. Helaas was de arc vandaag gesloten vanwege de harde wind. Na de rondleiding zijn we een supermarkt gaan zoeken voor een routekaart. Eenmaal aangekomen bij een niet normaal zo'n grote supermarkt, en hebben daar de benodigde spullen gekocht. We reisden verder richting Himeville. Onderweg nog ff stokbrood gegeten en toch een kaart kunnen bemachtigen. We zagen onderweg de sloppen"wijken". Ouderen en kinderen die net naast een grotere weg gewoon spullen zoeken of lopen omdat er geen loop/voetpaden waren. Ik vond het zielig om te zien of die langs de weg de bestuurders fruit proberen te verkopen. Let wel ze staan gewoon midden op de weg tussen het hardrijdende verkeer in. Ook veel bermbrandjes gezien. Denk door de droogte. Eenmaal bij hotel aangekomen zijn we snel genoeg gaan eten en nu op een bank zitten lounchen met pap en mam aan de koffie :)!! Niet te laat naar bed.