dag 2 in sun city - Reisverslag uit Sun City, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu dag 2 in sun city - Reisverslag uit Sun City, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

dag 2 in sun city

Door: heleen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Sun City

Dag 2 in Sun City.
Na het zeer luxe en uitgebreide ontbijt zijn we het gehele resort te voet gaan verkennen. Ja hoor, een beetje beweging is nu heel hard nodig. Via het waterpark (waar je bv. kunt jetskien, banaan rijden, met een parachute achter jetski de lucht in) net achter onze kamers liepen we langs een golfbaan, een kinderboerderij, een overdekte vogeltuin met de mooiste exotische vogels, het 2e hotel Sun City, via het junglebos hotel Cascades binnen. De hotels worden alleen maar chiquer en dus ook de zwembaden erbij. Via Cascades konden we weer bij het entertainment centrum komen en vervolgens naar de Valley of Waves. Via het beeldenpark met immens grote beelden van olifanten, leeuwen, apen etc. kregen we met een polsbandje toegang tot het in de buitenlucht aangelegde zwemparadijs. Center Parcs is er niks bij! Verschillende golven konden ze maken, glijbanen, zandstrand, palmen, muziek door een dj klinkt overal, barretjes en eettentjes. Enorm genieten dus, alleen het water is ijskoud want het wordt niet verwarmd. 's Middags zijn we teruggegaan om ook echt te zonnebaden en genieten van een cocktail op het strand. Verder gelopen naar het laatste en chiqueste hotel, Palace of the Lost City. Een eerste bewaker omzeild kwamen we bij de entree. Wauw wat een entree en wat een tuinen! Een portier ging eerst naar de bewaking om toegang te vragen of we binnnen van de lobby wat foto's mochten maken. Normaal mag dit niet. De bewaking was in een goede bui; we mochten binnen. Onder toezicht van de portier mochten we in de lobby foto's maken. Toen regelde hij dat we samen met een schoonmaakster de toren in mochten. Het arme oude vrouwtje. Eerst met de lift naar de 8e etage en toen via trappenhuis de toren in. Zo'n 135 treden. Het vrouwtje ging mee tot 120 treden en moest toen geheel buiten adem op een tafel hangend uithijgen. Het laatste stukje mochten we dus alleen. Allemachtig wat een uitzicht over het gehele resort. We hebben behoorlijk wat minuten staan te genieten. Terug met het vrouwtje naar beneden en haar een dikke fooi gegeven. De portier stond ons alweer op te wachten en begeleidde ons nog naar een ander gedeelte waar we opnieuw foto's mochten nemen. In zo'n hotel voel je je even vip maar toch ook weer niet op je gemak. Het is gewoon te chique. Toen we klaar waren had de portier al een luxe minibus geregeld en werden we door hem terug naar ons hotel Cabanas gebracht. Terug op aarde! Tosti gegeten bij het waterpark en toen onze zwemkleding aangetrokken en naar de valley of waves gegaan om te zonnebaden, pootje baden in het ijskoude water en genieten van een pinacolada cocktail en Jeroen een biertje op het strand. Tegen half vijf werd het kouder omdat de zon onderging en het zwemparadijs ging sluiten. Na een lekkere douche hebben we Italiaans gegeten (geen pizza hoor) en een kijkje in het casino van het Sun City hotel genomen. Viel tegen, in deze niet-rokers ruimte stonden alleen fruitkasten in een ongezellig vertrek. Laat genoeg, naar bed.