sun city - Reisverslag uit Sun City, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu sun city - Reisverslag uit Sun City, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

sun city

Door: heleen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Sun City

Sun City, ons 1 na laatste verblijf voor 3 nachten.
Na het ontbijt in Kings Walden te Tzaneen vertrokken naar Sun City. Een lange dag in de auto, wel 500 km te gaan. Maar ook onderweg kun je genieten van Zuid-Afrika. Om ongeveer 15.00 uur kwamen we aan in sun city. Door de bordjes Cabanas hotel te volgen, kwamen we al snel aan bij ons hotel. Toen we binnen kwamen, was het echt wauw! En dan te bedenken, dat we waarschijnlijk het minste van de 4 hotels hebben, dat Sun City telt. Sun City is een vergrote luxe versie van Center Parcs. Het resort heeft dus 4 hotels, casino, entertainment centrum met vele eetgelegenheden,bars, bioscopen, theater, winkeltjes, maar ook een waterparadijs, 2 golfbanen etc. Onze kamers grenzen niet aan elkaar, maar kijken wel uit op een groot meer. Verder kun je vele activiteiten boeken. Sun City grenst ook aan het Pilanes natuurpark. Omdat we het luipaard als enigste van de big five nog niet gezien hebben, besloten we toch nog 1 game drive te boeken. Om 16.00 uur konden we al vertrekken met een gezelschap per jeep voor een tour van 3 uur. Niet te geloven binnen 90 minuten hadden we al 4 van de big five gezien. Helaas nog niet het luipaard. De ranger hoorde wel dat het dier gespot was door een ander en wist de plek te vinden. Helaas blijven dieren niet vaak op dezelfde plek zitten en dus ook niet dit luipaard. Het dier liet zich niet meer zien; erg jammer voor ons. Bij terugkomst zijn we ons eerst gaan douchen en daarna met de shuttle bus naar het entertainment center gegaan om wat te eten. Een lange dag achter de rug, lekker naar bed.