canopy tours - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu canopy tours - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

canopy tours

Door: heleen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Vanochtend stond de canopy tours (tokkelen) bij de magoebaskloof op het programma. Na het ontbijt zijn we om ca. 08.10 uur vertrokken. We waren er op tijd en er was ook een belgisch gezin. Er stonden 3 gidsen ons op te wachten. We kregen de uitrusting (tuigje) aan, een helm op en soort werkhandschoenen aan. We volgden een gids een bergpad af richting het eerste platform. Daar kregen we nog uitleg hoe we ons vast moesten houden, hoe we moesten remmen en als je het volgende platform niet haalde, hoe je je dan als een aap naar het platform moest trekken. 2 Gidsen gingen voorop (zij maakten de foto's van ons) en de andere hielp ons met zekeren aan de kabels. We hadden 12 trajecten te gaan over geweldig mooie kloven en watervallen. Het langste stuk was 150 m. Via de kabels "vlogen" we van het ene naar het andere platform (van rots naar rots). De ene keer ging het goed, de andere keer remde je iets te laat en was je blij dat de gidsen je tegen konden houden zonder tegen een rots of boom aan te vliegen. Moest je aap spelen, dan was het lachen voor de anderen. Was erg leuk om te doen, soms moesten we ook de kloof "inspringen" of van het platform afrennen. Na ca. 2 1/2 uur kregen we nog een lunch. We besloten om terug in tzaneen bij het infocentrum te vragen of er nog ergens in de buurt een game drive park was. De dame verwees ons naar letaba river lodge. Ook een resort waar ook e.e.a. mogelijk was. Binnen 15 minuten waren we er. Er werd een ranger geregeld en we mochten een kijkje nemen bij de welpjes in de kooi. Ze waren al 6 maanden en helaas niet meer zo leuk om te knuffelen. Het waren er 3 maar wel apart, ze waren wit. De ranger vertelde veel over deze dieren. Toen mochten we ook bij tijgerwelpjes in de kooi. Deze waren jonger, maar wel iets minder lief, want ze krabben eerder. Het waren Siberische en Bengaalse tijgerwelpjes. Kelly en heleen bleven toch liever buiten de kooi. Niet onterecht want jan had al snel wat schrammen en zeer kleine beet te pakken. Jeroen was ook niet zo happy want een welpje likte continue aan zijn lusjes aan de onderkant van zijn short. Snel uit de kooi. Als laatste haalde de ranger nog een zeer jonge caracal kat uit haar hok. Dit dier beet nog niet en was zeer speels. Je kon haar vasthouden als een baby maar moest je wel sterk voor zijn anders vloog zij uit je armen. Dit programma was klaar en even later gingen we met een andere ranger in een jeep het park in om dieren zoals impala's, gnoe's brood te voeren. Ook kwamen er nog emoe's op af. Dit was erg leuk om te doen en zien vooral door de grote groep dieren. In de korte tocht van 1 uur zagen we ook weer zebra's, giraffen, nijlpaarden, waterbokken en andere hertsoorten. Zo was de middag toch weer vrij snel om. Terug bij onze lodge nog even buiten op het terras wat gedronken. Hierna douchen en avondeten. Morgen een lange dag in de auto naar sun city. We zullen dus weer op tijd vertrekken.

• 05 Augustus 2014 - 18:30

Rene:

Wat een avonturen! Met verbazing lezen wij jullie spannende verhalen over de wilde beesten , de ruige natuur. Het lijkt wel of jullie in een grote Zuid-Afrika achtbaan bevinden. Hebben jullie nog tijd om te ontspannen en bij te komen van jullie avonturen. De tijd vliegt voorbij, geniet nog van de resterende dagen. Groetjes van de Blakt.