laatste ochtend in kapama - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu laatste ochtend in kapama - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

laatste ochtend in kapama

Door: Heleen en Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Laatste ochtend in Kapama River lodge.
Vanochtend om 5:45 uur werden we al weer gewekt. Pap en mam gingen nog ff thee drinken. Om 6:30 uur startte onze laatste gamedrive. Clement had er zin in, en wij natuurlijk ook. Onderweg zagen we weer veel dezelfde dieren, nieuwe dieren die we zagen; waterbokken, grote kudde buffels en als laatste een mannetjes leeuw!!! Het kostte wel heel veel moeite en bomen om er te komen. Clement had van andere rangers gehoord waar het dier zich bevond. We scheurden er met 50 km/h door de bush bush naar toe. Heel wat struiken werden door de jeep gemold. Een zebra en giraf werden niet meer belangrijk en Clement jaagden ze zelfs weg. Er was al een andere jeep op de plek en toen deze plaats gemaakt had, konden wij op een paar meter afstand van de leeuw komen. Het dier lag in het dorre gras en z'n buik ging door het ademen heel snel op en neer. Volgens de ranger had de leeuw nog niet zo lang geleden een kudu, impala of ander dier verorberd en lag daarvan bij te komen. Af en toe richtte de leeuw zich op en konden wij erg mooie foto's maken. Dit was toch wel een super afsluiting van de game drive. De terugkeer naar de lodge werd ingezet en het was best lastig om weg te komen. Tegen 9:30 uur waren we pas terug. De rangers letten hier niet echt op de tijd. Na het ontbijt gingen we snel omkleden en de koffers gepakt. Op de gang stonden de bedienden al klaar om de koffers naar beneden te brengen. De auto werd al voorgereden. Uitgecheckt en op naar tzaneen.

• 04 Augustus 2014 - 17:41

Sandra:

Zo te lezen zit Zuid Afrika al in jullie harten... Wat een fantastisch land hé!