afscheid swaziland en op naar hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu afscheid swaziland en op naar hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

afscheid swaziland en op naar hazyview

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Kelly

01 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Afscheid swaziland en door naar hazyview, 31 juli. Vanmorgen om 5.45 uur werden we gewekt door de swazi vrouwen met koffie en thee en het verzoek om ons klaar te maken voor een nieuwe jeepsafari om 06.15 uur. Oh wat was het koud en het was nog donker in de bush. Echter hoog tussen de bomen door was het eerste daglicht al te zien. Nadat de buren van Kelly en Jeroen hadden verteld dat ze 's nachts bezoek hadden gehad van een hyena en een toilettas met inhoud en handdoeken (spul lag op een muurtje) misten, konden we op weg. Na 1,5 uur rondrijden kwamen we terug in het kamp. Weer enkele dieren aan ons rijtje toe kunnen voegen: zebra's, vele wilde zwijntjes, impala's, gnoe, nijlpaarden, krokodilletje bambi's en apen. Het ontbijt stond in de buitenlucht weer voor ons klaar. De boterhammen werden boven op een rooster boven het kampvuur gerosterd. Na het ontbijt werden we met de jeep terug naar onze auto gebracht. Om 10.00 uur vertrokken we richting hazyview. Bij de grens ging het dit keer erg snel en binnen 10-15 minuten hadden we weer 2 stempels in ons paspoort. Met nog vele kilometers voor de boeg (380 km) trokken we verder. In Piggs Peak hebben we bij KFC snel wat gegeten en sanitaire stop gehad. De toiletten bij zulke eetgelegenheden zijn toch echt wel beter dan bij een lokaal klein eettentje. Om 16.15 uur kwamen we bij het rissington inn hotel. Leuke kamers waar het bad zelfs in de kamer staat met uitzicht in de verte. Gegeten en niet te laat naar bed, want na zo'n nacht in een stone camp in de bush verlang je wel naar een luxere hotel. We zijn al weer ruim over de helft van onze vakantie hier in zuid afrika. Wat gaat de tijd snel. Ook weer bij met onze verslagen. Hopelijk genieten jullie ervan!

• 01 Augustus 2014 - 12:35

Annemie:

Hallo Fam. Smits

Ja we genieten van jullie reisverslagen, kei leuk om te lezen hoe het jullie vergaat op deze gave trip.
    Nog heel veel plezier.

Groetjes Annemie en Minke

• 01 Augustus 2014 - 15:46

Jacquelien Verhorstert:

Hallo

Erg leuk om jullie verslagen te lezen,
    Jullie maken echt alles mee.
    Ik hoop dat de foto''s ook goed gelukt zijn voor jullie.
    Bij ons is iedereen naar solar festival, roermond.
    Fijne dagen nog.

Gr Jacquelien