cape vidal en iSimangaliso park - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu cape vidal en iSimangaliso park - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Kelly Smits - WaarBenJij.nu

cape vidal en iSimangaliso park

Door: Jeroen en heleen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

28 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Naar iSimangaliso wetland park, maandag 28 juli.
Vandaag stond dit natuurpark op de planning met een bezoek aan Cape Vidal. De ingang van dit park is slechts op 10 minuten van ons hotel. Je koopt een dagkaart waarmee je de gehele dag toegang hebt. Er is 1 verharde hoofdweg door het park en aan het eind ligt cape vidal, de zee. Echter door de lussen (onverharde wegen) ook mee te nemen, zie je nog veel meer dieren. Wat hebben we gespot (een verrekijker is onmisbaar): antilopes, zebra's, buffels (de 1e van de big five), nijlpaarden, krokodillen, gnoe's, bambi's, wilde zwijnen, baviaan, kleine grijze aapjes en diverse vogelsoorten. Bij de plaatselijke Spar hadden we wat eten voor onderweg ingeslagen en dat was nodig want onderweg kwam je verder geen eettentjes tegen. Cape Vidal was mooi. Mooi strand en een blauwe zee. Helaas stond er enorm veel wind en kon je niet lang midden op het strand blijven staan. Met een korte broek aan werden je benen gezandstraald. Een plekje tegen de bossen aan gaf uitkomst. Je zat lekker uit de wind en kon toch proberen walvissen te spotten. Jan heeft er 1 deels op de foto staan. Echter het gevaar van jattende aapjes lag wel op de loer. Sandra had ons gewaarschuwd. De rugzak met eten bleef goed dicht, alleen wij wilden toch een aap op de foto krijgen. Een stuk koekje zo'n 2 m van ons af neergelegd. Het duurde even maar er was wel een brutaal aapje. Het koekje werd gepakt en het aapje at het rustig op en wij hebben nu mooie foto's. Vanavond goed gegeten bij reef & dune. Trouwens hier in st. Lucia zijn vele goede eetgelegenheden. Morgen alweer de laatste dag in deze plaats.

• 30 Juli 2014 - 15:37

Oma:

Heey familie Smits,
    ik vind het harstikke leuk om elke keer jullie verslagjes te kunnen lezen.
    Sanne helpt mij met dit berichtje zodat ik ook een reactie kan plaatsen.
    De avonturen die jullie daar allemaal beleven vind ik harstikke leuk.
    Geniet er nog maar van en tot het volgende verslag.

Groetjes,
    opa en oma